Przejdź do treści

Egzaminy

Studenci rozmawiają przy stole.

 

 

Jeśli nie posiadasz międzynarodowego certyfikatu językowego, ani nie spełniasz wymagań językowych, możesz podejść do egzaminu językowego PŁ! 

Centrum Językowe PŁ oferuje możliwość przystąpienia do egzaminu z języka angielskiego lub polskiego, które składają się z testu online oraz rozmowy kwalifikacyjnej online.

Egzamin jest bezpłatny. 

 

Jak zgłosić się na egzamin?

Zgłoś się na egzamin w portalu kandydata. Podaj swój adres email i wymagane dane. 

W harmonogramie rekrutacji sprawdź dokładnie, kiedy odbędzie się egzamin!

Skan paszportu z portalu kandydata zostanie wykorzystany do weryfikacji Twojej tożsamości podczas rozmowy kwalifikacyjnej online (kamera musi być włączona).

Ważne: rejestracja na egzamin językowy PŁ odbywa się wyłącznie w czasie otwartej rekrutacji.

 

Przebieg egzaminu 

 

Instrukcja testu językowego z języka polskiego (poziom B1): 

 

Instrukcja testu językowego z języka angielskiego (poziom B2): 

W rekrutacji na rok akademicki 2024/2025 istnieje możliwość podejścia do egzaminów wstępnych na Politechnikę Łódzką. 

Jeżeli w kraju, w którym ukończyłeś/ukończyłaś szkołę średnią, nie ma egzaminów kończących edukację możesz zdecydować się na podejście do egzaminu wstępnego, ale nie jest to wymagane w tej rekrutacji. W takim przypadku wiążące będą oceny ze świadectwa ukończenia szkoły. Jeśli podejdziesz do egzaminu to ocena z egzaminu będzie wiążąca w procesie rekrutacji. 

Jeśli wśród ocen z egzaminów w szkole średniej (gdy egzamin jest obowiązkowy), brakuje Ci którejś z ocen wymaganych w procesie rekrutacji, również możesz podejść do egzaminu. Jeżeli na swoich obowiązkowych egzaminach masz wszystkie wymagane przedmioty, nie możesz podejść do egzaminu PŁ.

Dostępne egzaminy dzielą się na poziom podstawowy i rozszerzony oraz dwie wersje językowe: polską i angielską.

W portalu rekrutacyjnym możesz zaznaczyć opcję, że chcesz podejść do egzaminu z następujących przedmiotów: matematyka, język angielski, fizyka, chemia. 

Egzaminy będą prowadzone w formie online.  

 

Poniżej zakres materiału:

Studentka obsługuje maszynę włókienniczą.

 

Sprawdzian uzdolnień plastycznych dla kandydatów na kierunek wzornictwo oraz na kierunek inżynieria wzornictwa przemysłowego polega na wykonaniu rysunku z natury – martwa natura (na arkuszu o wymiarach 50 cm x 70 cm) oraz wykonaniu kompozycji czarno-białej o wymiarach 30 cm x 30 cm i kompozycji barwnej o wymiarach 30 cm x 30 cm (na arkuszu o wymiarach 50 cm x 70 cm) na zadane tematy.
 

Sprawdzian uzdolnień plastycznych dla kandydatów na kierunek wzornictwo oraz na kierunek inżynieria wzornictwa przemysłowego trwa łącznie 4 godziny, podczas których rysunek martwej natury wykonywany jest przez pierwsze 2 godziny, kompozycja czarno-biała przez 1 godzinę oraz kompozycja barwna przez 1 godzinę. 
 

Maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania ze sprawdzianu uzdolnień plastycznych na kierunek wzornictwo oraz na kierunek inżynieria wzornictwa przemysłowego wynosi 400. Warunkiem kwalifikacji kandydata na studia na kierunku wzornictwo oraz na kierunku inżynieria wzornictwa przemysłowego jest uzyskanie ze sprawdzianu co najmniej 200 punktów.
 

Kandydat przynosi ze sobą na sprawdzian uzdolnień plastycznych na kierunek wzornictwo oraz na kierunek inżynieria wzornictwa przemysłowego ołówki i gumki (do wykonania rysunku z natury), papiery w kolorach: niebieski, żółty, czerwony, szary, czarny (minimalna wielkość 210 mm x 297 mm), nożyczki, klej, linijkę, cyrkiel.

Na wynik sprawdzianu uzdolnień plastycznych na kierunku wzornictwo oraz na kierunku inżynieria wzornictwa przemysłowego składają się oceny w następujących kategoriach:


1)    Rysunek z natury – martwa natura (0 – 200 punktów), w tym:
a)    Ocena umiejętności prawidłowego określenia zasad dotyczących perspektywy oraz proporcji obserwowanej rzeczywistości (0 – 50 punktów),
b)    Ocena umiejętności budowania bryły za pomocą gradacji walorowej (0 – 50 punktów),
c)    Ocena umiejętności budowania światła i wywoływania zależności między obserwowanymi przedmiotami, dotyczy to oddziaływania walorowego przedmiotów na siebie a także zjawiska tzw. Refleksów (0 – 50 punktów),
d)    Ocena umiejętności budowania planów w przedstawianej kompozycji (0 – 50 punktów);
 

2)    Kompozycja czarno-biała (0 – 100 punktów), w tym:
a)    Ocena umiejętności świadomej organizacji płaszczyzny z udziałem elementów wyciętych z czarnego brystolu
(0 – 30 punktów),
b)    Ocena umiejętności wywoływania rytmu na płaszczyźnie (0 – 30 punktów),
c)    Ocena autorskiego rozwiązania postawionego w problemu (0 – 40 punktów);
 

3)    Kompozycja kolorowa (0 – 100 punktów), w tym:
a)    Ocena umiejętności świadomej organizacji płaszczyzny z udziałem elementów wyciętych z kolorowych papierów (0 – 30 punktów),
b)    Ocena umiejętności posługiwania się najprostszym systemem zależności kolorystycznych, opartych na trzech podstawowych kolorach (0 – 30 punktów),
c)    Ocena autorskiego rozwiązania postawionego w problemu (0 – 40 punktów).

ZESTAW I 

 

Zadanie 1:

Wykonać rysunek z natury - technika ołówek.

Temat: "Martwa natura naczyniami" - Obserwując martwą naturę wykonać rysunek o zróżnicowanej kresce, walorze i światłocieniu.

Wielkość rysunku 50x70 cm. Czas trwania 120 min. (2 godziny).

 

Zadanie 2:

Wykonać kompozycję płaską czarno-białą otwartą, posiadającą cechy rytmizacji. Posługując się zbiorem linii o dwóch różnych grubościach, zbudować układ plastyczny, który będzie charakteryzował uporządkowanym rytmem zastosowanych kompozycji elementów. 

Wymiary 30x30 cm.  Czas trwania 60 min. (1 godzina).

 

Zadanie 3:

Wykonać kompozycję płaską, kolorową, a zarazem zamkniętą. Posługując się trójkątami wykonanymi z czerwonego, żółtego i niebieskiego koloru (kolory podstawowe) zbudować układ plastyczny charakteryzujący się wrażeniem deformacji powierzchni (wklęsłość, wypukłość)

Wymiary 30x30 cm. Czas trwania 60 min. (1 godzina).

Zadanie 1:

Wykonać rysunek z natury - technika ołówek.

Temat: "Martwa natura z blaszanym i szklanym naczyniem" - Obserwując martwą naturę wykonać rysunek o zróżnicowanej kresce, walorze i światłocieniu.

Wielkość rysunku 50x70 cm. Czas trwania 120 min. (2 godziny).

 

Zadanie 2:

Wykonać kompozycję płaską, czarno-białą, dynamiczną, a zarazem zamkniętą. Posługując się wybranymi przez siebie elementami geometrycznymi (kwadrat lub trójkąt), zbudować kompozycję plastyczną rytmiczną, charakteryzującą się widocznym zakłóceniem ciągłości rytmicznej w dwóch dowolnie wybranych miejscach. Należy zachować odległości między elementami, natomiast w punktach zakłócających rytm, mogą one dotykać do siebie lub na siebie nachodzić.

Wymiary 30x30 cm.  Czas trwania 60 min. (1 godzina).

 

Zadanie 3:

Wykonać kompozycję płaską, kolorową, otwartą, o wyraźnych cechach falującego rytmu. Posługując się wybranymi przez siebie elementami geometrycznymi (kwadrat, trójkąt lub koło), zbudować układ plastyczny, który będzie charakteryzował się wrażeniem falowania powierzchni. Zjawisko rytmizacji powinno być podkreślone zastosowaniem trzech kolorów podstawowych (czerwony, żółty lub niebieski). Istnieje możliwość zmiany wielkości elementów  wykorzystanych.

Wymiary 30x30 cm. Czas trwania 60 min. (1 godzina).

Zestaw I

 

Zadanie 1:

Wykonać rysunek z natury - technika ołówek.

Temat: "Martwa natura z blaszaną konewką, szklanym naczyniem i żółtą draperią" - Obserwując martwą naturę wykonać rysunek o zróżnicowanej kresce, walorze i światłocieniu.

Wielkość rysunku 50x70 cm. Czas trwania 120 min. (2 godziny).

 

Zadanie 2:

Wykonać kompozycję płaską, statyczną, czarno-białą a jednocześnie zamkniętą. Posługując się wybranym przez siebie elementem geometrycznym (kwadrat lub trójkąt), zbudować kompozycję rytmiczną charakteryzującą się narastaniem i zanikiem struktur rytmicznych, które można porównać do zjawiska harmonijnego falowania. Rezultat taki można uzyskać poprzez zastosowanie zróżnicowanej skali użytych elementów.

Wymiary 30x30 cm.  Czas trwania 60 min. (1 godzina).

Zadanie 3:

Wykonać kompozycję płaską, kolorową, dynamiczną a zarazem otwartą, o wyraźnych cechach rytmu zakłóconego w dowolnie wybranym punkcie. Posługując się wybranym przez siebie elementem geometrycznym (kwadrat lub trójkąt), zbudować układ plastyczny, w którym da się wyodrębnić zachowanie porządku struktury rytmicznej.  Zjawisko rytmizacji powinno być podkreślone zastosowaniem trzech kolorów podstawowych (czerwony, żółty lub niebieski).

Wymiary 30x30 cm. Czas trwania 60 min. (1 godzina).

 

ZESTAW II

 

Zadanie 1:

Wykonać rysunek z natury - technika ołówek.

Temat: "Martwa natura z naczyniami i draperią" - Obserwując martwą naturę wykonać rysunek o zróżnicowanej kresce, walorze i światłocieniu.

Wielkość rysunku 50x70 cm. Czas trwania 120 min. (2 godziny).

 

Zadanie 2:

Wykonać kompozycję płaską, czarno-białą, zamkniętą wywołującą iluzję wklęsłości płaszczyzny w jej punkcie centralnym. Posługując się zbiorem linii o zróżnicowanej grubości, zbudować układ plastyczny wywołujący sugestywne wrażenie deformacji płaszczyzny.

Wymiary 30x30 cm.  Czas trwania 60 min. (1 godzina).

 

Zadanie 3:

Wykonać kompozycję płaską, kolorową, dynamiczną o wyraźnych cechach rytmu. Posługując się wybranym przez siebie zbiorem elementów geometrycznych (kwadrat, trójkąt lub koło), zbudować kompozycję o zakłóconym rytmie, w dowolnie określonym miejscu.  Do realizacji zadania należy użyć trzech kolorów podstawowych (niebieski, czerwony, żółty).

Wymiary 30x30 cm. Czas trwania 60 min. (1 godzina).

ZESTAW I 

 

Zadanie 1:

Wykonać rysunek z natury - technika ołówek.

Temat: "Martwa natura z blaszaną konewką i zieloną butelką" - Obserwując martwą naturę wykonać rysunek o zróżnicowanej kresce, walorze i światłocieniu.

Wielkość rysunku 50x70 cm. Czas trwania 120 min. (2 godziny).

 

Zadanie 2:

Wykonać kompozycję czarno-białą wywołującą iluzję optycznego odkształcenia płaszczyzny. Posługując się zbiorem elementów linearnych o niejednorodnej grubości, zbudować kompozycję rytmiczną wywołującą wrażenie deformacji płaszczyzny w trzech wybranych przez siebie miejscach.

Wymiary 30x30 cm.  Czas trwania 60 min. (1 godzina).

 

Zadanie 3:

Wykonać kompozycję płaską, kolorową o cechach sugestywnej rytmizacji. Posługując się zbiorem elementów geometrycznych (kwadrat), zbudować kompozycję posiadającą tendencję zmierzającą do silnego zrytmizowania powierzchni. Dla podkreślenia wrażenia rytmu użyć trzech kolorów podstawowych (czerwony, żółty lub niebieski).

Wymiary 30x30 cm. Czas trwania 60 min. (1 godzina).

 

ZESTAW II

 

Zadanie 1:

Wykonać rysunek z natury - technika ołówek.

Temat: "Martwa natura z blaszanym naczyniem, butelką i draperią" - Obserwując martwą naturę wykonać rysunek o zróżnicowanej kresce, walorze i światłocieniu.

Wielkość rysunku 50x70 cm. Czas trwania 120 min. (2 godziny).

 

Zadanie 2:

Wykonać kompozycję płaską, czarno-białą. Posługując się wybranym przez siebie zbiorem elementów geometrycznych (kwadrat lub trójkąt) zbudować kompozycję rytmiczną noszącą cechy optycznego zniekształcenia. Poprzez zróżnicowaną skalę elementów wywołać wrażenie falowania powierzchni.

Wymiary 30x30 cm.  Czas trwania 60 min. (1 godzina).

 

Zadanie 3:

Wykonać kompozycję płaską, kolorową, dynamiczną o wyraźnych cechach rytmu. Posługując się wybranym przez siebie zbiorem elementów geometrycznych (kwadrat, trójkąt lub koło), zbudować kompozycję o zakłóconym rytmie, w dowolnie określonym miejscu.  Do realizacji zadania należy użyć trzech kolorów podstawowych (niebieski, czerwony, żółty).

Wymiary 30x30 cm. Czas trwania 60 min. (1 godzina).

ZESTAW I 

 

Zadanie 1:

Wykonać rysunek z natury - technika ołówek.

Temat: "Martwa natura z blaszaną konewką i zieloną butelką" - Obserwując martwą naturę wykonać rysunek o zróżnicowanej kresce, walorze i światłocieniu.

Wielkość rysunku 50x70 cm. Czas trwania 120 min. (2 godziny).

 

Zadanie 2:

Wykonać kompozycję czarno-białą wywołującą iluzję optycznego odkształcenia płaszczyzny. Posługując się elementami linearnymi o niejednorodnej grubości, zbudować kompozycję rytmiczną wywołującą wrażenie deformacji płaszczyzny w trzech wybranych przez siebie miejscach.

Wymiary 30x30 cm.  Czas trwania 60 min. (1 godzina).

 

Zadanie 3:

Wykonać kompozycję płaską, kolorową o cechach sugestywnej rytmizacji. Posługując się elementem geometrycznym (kwadrat), zbudować kompozycję posiadającą tendencję zmierzającą do silnego zrytmizowania powierzchni. Dla podkreślenia wrażenia rytmu użyć trzech kolorów podstawowych (czerwony, żółty lub niebieski).

Wymiary 30x30 cm. Czas trwania 60 min. (1 godzina).

 

ZESTAW II

 

Zadanie 1:

Wykonać rysunek z natury - technika ołówek.

Temat: "Martwa natura z blaszaną konewką i draperią" - Obserwując martwą naturę wykonać rysunek o zróżnicowanej kresce, walorze i światłocieniu.

Wielkość rysunku 50x70 cm. Czas trwania 120 min. (2 godziny).

 

Zadanie 2:

Wykonać kompozycję czarno-białą, wywołującą wrażenie zakłócenia płaszczyzny w dwóch, wybranych miejscach. Posługując się zbiorem elementów linearnych o niejednorodnej grubości, zbudować kompozycję noszącą sugestywne cechy zniekształcenia płaszczyzny.

Wymiary 30x30 cm.  Czas trwania 60 min. (1 godzina).

 

Zadanie 3:

Wykonać kompozycję płaską, kolorową. Posługując się wybranym elementem geometrycznym (kwadrat), zbudować kompozycję wywołującą wrażenie iluzji przestrzeni. Dla podkreślenia tego wrażenia należy użyć trzech kolorów podstawowych (niebieski, czerwony, żółty), a jeden z nich powinien być potraktowany jako barwa dominująca.

Wymiary 30x30 cm. Czas trwania 60 min. (1 godzina).

Uczelniana Komisja Rekrutacyjnej wraz z Działem Rekrutacji prowadzą nadzór organizacyjny nad przebiegiem sprawdzianu uzdolnień plastycznych.
Dział Rekrutacji wyznacza nauczycieli, którzy będą sprawowali nadzór na sprawdzianie uzdolnień plastycznych (wyznaczeni nauczyciele nie mogą sprawować nadzoru na sprawdzianie uzdolnień plastycznych na kierunek, z którym są bezpośrednio związani).

Komisja Egzaminacyjna, powołana przez Pełnomocnik Rektora ds. rekrutacji, przygotowuje tematy egzaminacyjne oraz ocenia prace ze sprawdzianów uzdolnień plastycznych.
Skład Komisji Egzaminacyjnych nie jest jawny.
 

Dziekan Wydziału Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska oraz Wydziału Technologii Materiałowych i Wzornictwa Tekstyliów, członkowie Komisji Egzaminacyjnej są obowiązani do zachowania poufności pozyskanej informacji o składzie Komisji Egzaminacyjnej.


Do zadań zespołu techniczno-organizacyjnego należy:
1)    organizacja sprawdzianu uzdolnień plastycznych;
2)    przygotowanie sal oraz stanowisk dla kandydatów.
 

Do zadań nauczycieli pełniących nadzór w danej sali należy:
1)    weryfikacja przygotowanych stanowisk dla kandydatów;
2)    udostępnienie odpowiednich arkuszy wraz z przygotowanym miejscem dla wprowadzenia danych kandydata;
3)    sprawdzenie listy kandydatów przypisanych do danej sali;
4)    kodowanie prac;
5)    sporządzenie grupowych protokołów. 
 

Do zadań Komisji Egzaminacyjnej należy:
1)    opracowanie tematów egzaminacyjnych na sprawdziany uzdolnień plastycznych;
2)    sprawdzenie prac ze sprawdzianów uzdolnień plastycznych;
3)    wprowadzenie uzyskanych punktów do systemu wraz z ich uzasadnieniem.


Podczas trwania sprawdzianu uzdolnień plastycznych, w danej sali mogą przebywać tylko kandydaci przypisani do danej sali oraz nauczyciele sprawujący nadzór, posiadający powołanie do danej sali, członkowie zespołu techniczno-organizacyjnego odpowiedzialni za organizację sprawdzianu, pracownicy Działu Rekrutacji oraz Pełnomocnik Rektora ds. rekrutacji.


Komisja Egzaminacyjna opracowuje tematy egzaminacyjne, zgodnie z zasadami i zakresem sprawdzianów uzdolnień plastycznych, określonych właściwą uchwałą senatu oraz opracowuje po trzy zestawy tematów egzaminacyjnych dla poszczególnych sprawdzianów uzdolnień plastycznych, organizowanych na przełomie czerwca i lipca oraz po trzy zestawy dla sprawdzianów uzdolnień plastycznych, organizowanych we wrześniu (jeśli taki egzamin będzie miał miejsce).


Komisja Egzaminacyjna przekazuje zabezpieczone w zamkniętej kopercie zestawy tematów egzaminacyjnych członkom zespołu techniczno-organizacyjnego w dniu sprawdzianu uzdolnień plastycznych.
Losowanie tematów egzaminacyjnych, odbywa się z udziałem wyznaczonych osób a tematy egzaminu są przekazywane w zabezpieczonych kopertach pracownikom sprawującym nadzór w poszczególnych salach. 

Nauczyciele pełniący nadzór otwierają przy kandydatach zamkniętą kopertę i przekazują tematy kandydatom.

1.    Nauczyciele pełniący nadzór w danej sali, na protokole odnotowują wszystkie momenty opuszczenia sali przez kandydata i jego powrotu do sali.
2.    Po zakończonym sprawdzianie uzdolnień plastycznych, nauczyciele pełniący nadzór w danej sali, dokonują w swojej sali kodowania prac.
3.    Zakodowane i anonimowe prace są przekazywane Komisji Egzaminacyjnej w celu ich oceny.
4.    Po zakończeniu sprawdzianu, sporządzany jest protokół z przebiegu sprawdzianu uzdolnień plastycznych.
5.    Protokoły z przebiegu sprawdzianu uzdolnień plastycznych nauczyciele pełniący nadzór w danej sali przekazują członkom zespołu organizacyjno-technicznego a ci dostarczają wszystkie protokoły z przebiegu sprawdzianów uzdolnień plastycznych do Działu Rekrutacji.

Komisja egzaminacyjna po dokonaniu oceny prac:
1)    wprowadza uzyskane punkty z zakodowanych prac do systemu wraz z ich uzasadnieniem;
2)    sporządza grupowe protokoły dla zakodowanych prac.
Protokoły po wydrukowaniu i podpisaniu przez Komisję Egzaminacyjną przekazywane są do Działu Rekrutacji.
 

Dział Rekrutacji drukuje odkodowane przez system indywidualne protokoły oceny poszczególnych prac.
Protokoły indywidualne dołączane są do dokumentów kandydatów.

Więcej informacji znajduje się w załączniku nr 3 do Uchwały Nr 48/2023 Senatu Politechniki Łódzkiej. 

Studentki wykonują szkice w pracowni rysunku.

 

Sprawdzian uzdolnień plastycznych dla kandydatów na kierunek architektura polega na wykonaniu ołówkiem dwóch rysunków odręcznych z wyobraźni na zadane tematy. Jeden z rysunków należy wykonać na arkuszu o wymiarach 50 cm x 70 cm (duży format), drugi z rysunków – na arkuszu o wymiarach 35 cm x 50 cm (mały format).

Sprawdzian uzdolnień plastycznych dla kandydatów na kierunek architektura trwa łącznie 5 godzin, podczas których kandydat sam decyduje o rozkładzie swojego czasu na przygotowanie ołówkiem dwóch rysunków odręcznych na zadane tematy.
Maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania ze sprawdzianu uzdolnień plastycznych na kierunku architektura wynosi 500. Warunkiem kwalifikacji kandydata na studia na kierunku architektura jest uzyskanie ze sprawdzianu co najmniej 250 punktów.

Na wynik sprawdzianu uzdolnień plastycznych na kierunku architektura składają się oceny w następujących kategoriach:
1)    Ocena zgodności z zadanym tematem (0 – 150 punktów);
2)    Ocena rozwiązań kompozycyjnych (0 – 100 punktów);
3)    Ocena technicznych umiejętności rysunkowych (0 – 100 punktów);
4)    Ocena zaprezentowanej wrażliwości plastycznej (0 – 150 punktów).
Na każdą ocenę rozkład wagowy punktacji wynosi: mały format 35%, duży format 65%.


Kandydat przynosi ze sobą na sprawdzian uzdolnień plastycznych na kierunek architektura ołówki i gumki.

Zestaw 1

Zadanie dwuczęściowe na podane tematy - czas 5 godzin

Część I: Widok nadbrzeża portowego - rysunek odręczny ołówkiem na większym arkuszu dostarczonego papieru

Część II: Wnętrze pracowni fotograficznej - rysunek odręczny ołówkiem na mniejszym arkuszu dostarczonego papieru

Zestaw 2

Zadanie dwuczęściowe na podane tematy - czas 5 godzin

Część I: Widok wesołego miasteczka w wielkim mieście - rysunek odręczny ołówkiem na większym arkuszu dostarczonego papieru

Część II: Wnętrze sklepu z instrumentami - rysunek odręczny ołówkiem na mniejszym arkuszu dostarczonego papieru

Zestaw 1

Część I – Widok współczesnego miasta (z wysoką zabudową) z lotu ptaka – rysunek odręczny ołówkiem na większym arkuszu dostarczonego papieru

Część II – Wnętrze pracowni artysty – rysunek odręczny ołówkiem na mniejszym arkuszu dostarczonego papieru

Zestaw 2

Zadanie dwuczęściowe na podane tematy - czas 5 godzin

Część I – Widok starego zamku z lotu ptaka – rysunek odręczny ołówkiem na większym arkuszu dostarczonego papieru

Część II – Wnętrze warsztatu stolarskiego – rysunek odręczny ołówkiem na mniejszym arkuszu dostarczonego papieru
 

Zestaw 1

Zadanie dwuczęściowe na podane tematy - czas 5 godzin

Część I: Ulica pomiędzy dwiema fabrykami w kompleksie przemysłowym - rysunek odręczny ołówkiem na większym arkuszu dostarczonego papieru

Część II: Wnętrze holu w multikinie - rysunek odręczny ołówkiem na mniejszym arkuszu dostarczonego papieru

 

Zestaw 2

Zadanie dwuczęściowe na podane tematy – czas 5 godzin

Część I: Wielka budowa w centrum miasta - rysunek odręczny ołówkiem na większym arkuszu dostarczonego papieru

Część II: Mała, wąska uliczka z kawiarniami - rysunek odręczny ołówkiem na mniejszym arkuszu dostarczonego papieru

Zestaw 1

Zadanie dwuczęściowe na podane tematy - czas 5 godzin

Część I: Tajemniczy zaułek  na terenie zabytkowego miasteczka - rysunek odręczny ołówkiem na większym arkuszu dostarczonego papieru

Część II: Wnętrze wielopoziomowego centrum handlowego - rysunek odręczny ołówkiem na mniejszym arkuszu dostarczonego papieru

 

Zestaw 2

Zadanie dwuczęściowe na podane tematy - czas 5 godzin

Część I: Targ staroci na terenie starego miasta - rysunek odręczny ołówkiem na większym arkuszu dostarczonego papieru

Część II: Wnętrze dużej księgarni - rysunek odręczny ołówkiem na mniejszym arkuszu dostarczonego papieru

Zestaw 1

Zadanie dwuczęściowe na podane tematy - czas 5 godzin

Część I: Idąc krętą uliczką starego miasta położonego na wzgórzu- rysunek odręczny ołówkiem na większym arkuszu dostarczonego papieru

Część II: Wnętrze muzeum sztuki - rysunek odręczny ołówkiem na mniejszym arkuszu dostarczonego papieru

 

Zestaw 2

Zadanie dwuczęściowe na podane tematy - czas 5 godzin

Część I: Ulica w zabytkowym mieście, przy której znajduje się współczesny budynek- rysunek odręczny ołówkiem na większym arkuszu dostarczonego papieru

Część II: Wnętrze teatru widziane z ostatniego rzędu widowni - rysunek odręczny ołówkiem na mniejszym arkuszu dostarczonego papieru

Uczelniana Komisja Rekrutacyjnej wraz z Działem Rekrutacji prowadzą nadzór organizacyjny nad przebiegiem sprawdzianu uzdolnień plastycznych.
Dział Rekrutacji wyznacza nauczycieli, którzy będą sprawowali nadzór na sprawdzianie uzdolnień plastycznych (wyznaczeni nauczyciele nie mogą sprawować nadzoru na sprawdzianie uzdolnień plastycznych na kierunek, z którym są bezpośrednio związani).

Komisja Egzaminacyjna, powołana przez Pełnomocnik Rektora ds. rekrutacji, przygotowuje tematy egzaminacyjne oraz ocenia prace ze sprawdzianów uzdolnień plastycznych.
Skład Komisji Egzaminacyjnych nie jest jawny.

Dziekan Wydziału Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska oraz Wydziału Technologii Materiałowych i Wzornictwa Tekstyliów, członkowie Komisji Egzaminacyjnej są obowiązani do zachowania poufności pozyskanej informacji o składzie Komisji Egzaminacyjnej.


Do zadań zespołu techniczno-organizacyjnego należy:
1)    organizacja sprawdzianu uzdolnień plastycznych;
2)    przygotowanie sal oraz stanowisk dla kandydatów.
 

Do zadań nauczycieli pełniących nadzór w danej sali należy:
1)    weryfikacja przygotowanych stanowisk dla kandydatów;
2)    udostępnienie odpowiednich arkuszy wraz z przygotowanym miejscem dla wprowadzenia danych kandydata;
3)    sprawdzenie listy kandydatów przypisanych do danej sali;
4)    kodowanie prac;
5)    sporządzenie grupowych protokołów. 
 

Do zadań Komisji Egzaminacyjnej należy:
1)    opracowanie tematów egzaminacyjnych na sprawdziany uzdolnień plastycznych;
2)    sprawdzenie prac ze sprawdzianów uzdolnień plastycznych;
3)    wprowadzenie uzyskanych punktów do systemu wraz z ich uzasadnieniem.

Podczas trwania sprawdzianu uzdolnień plastycznych, w danej sali mogą przebywać tylko kandydaci przypisani do danej sali oraz nauczyciele sprawujący nadzór, posiadający powołanie do danej sali, członkowie zespołu techniczno-organizacyjnego odpowiedzialni za organizację sprawdzianu, pracownicy Działu Rekrutacji oraz Pełnomocnik Rektora ds. rekrutacji.


Komisja Egzaminacyjna opracowuje tematy egzaminacyjne, zgodnie z zasadami i zakresem sprawdzianów uzdolnień plastycznych, określonych właściwą uchwałą senatu oraz opracowuje po trzy zestawy tematów egzaminacyjnych dla poszczególnych sprawdzianów uzdolnień plastycznych, organizowanych na przełomie czerwca i lipca oraz po trzy zestawy dla sprawdzianów uzdolnień plastycznych, organizowanych we wrześniu (jeśli taki egzamin będzie miał miejsce).


Komisja Egzaminacyjna przekazuje zabezpieczone w zamkniętej kopercie zestawy tematów egzaminacyjnych członkom zespołu techniczno-organizacyjnego w dniu sprawdzianu uzdolnień plastycznych.
Losowanie tematów egzaminacyjnych, odbywa się z udziałem wyznaczonych osób a tematy egzaminu są przekazywane w zabezpieczonych kopertach pracownikom sprawującym nadzór w poszczególnych salach.

Nauczyciele pełniący nadzór otwierają przy kandydatach zamkniętą kopertę i przekazują tematy kandydatom.

1.    Nauczyciele pełniący nadzór w danej sali, na protokole odnotowują wszystkie momenty opuszczenia sali przez kandydata i jego powrotu do sali.
2.    Po zakończonym sprawdzianie uzdolnień plastycznych, nauczyciele pełniący nadzór w danej sali, dokonują w swojej sali kodowania prac.
3.    Zakodowane i anonimowe prace są przekazywane Komisji Egzaminacyjnej w celu ich oceny.
4.    Po zakończeniu sprawdzianu, sporządzany jest protokół z przebiegu sprawdzianu uzdolnień plastycznych.
5.    Protokoły z przebiegu sprawdzianu uzdolnień plastycznych nauczyciele pełniący nadzór w danej sali przekazują członkom zespołu organizacyjno-technicznego a ci dostarczają wszystkie protokoły z przebiegu sprawdzianów uzdolnień plastycznych do Działu Rekrutacji.

Komisja egzaminacyjna po dokonaniu oceny prac:
1)    wprowadza uzyskane punkty z zakodowanych prac do systemu wraz z ich uzasadnieniem;
2)    sporządza grupowe protokoły dla zakodowanych prac.
Protokoły po wydrukowaniu i podpisaniu przez Komisję Egzaminacyjną przekazywane są do Działu Rekrutacji.
 

Dział Rekrutacji drukuje odkodowane przez system indywidualne protokoły oceny poszczególnych prac.
Protokoły indywidualne dołączane są do dokumentów kandydatów.

Więcej informacji znajduje się w załączniku nr 3 do Uchwały Nr 48/2023 Senatu Politechniki Łódzkiej. 

Pełnomocnik Rektora ds. rekrutacji w porozumieniu z Prodziekanami wydziałów odpowiedzialnymi za kierunki, na których ma być prowadzony egzamin wstępny powołuje Komisje Egzaminacyjne przygotowujące tematy egzaminacyjne zgodnie z zasadami i zakresem określonym przez kierownika jednostki organizacyjnej organizującej kształcenie na kierunku studiów oraz oceniające kandydatów podczas egzaminu.

W skład Komisji Egzaminacyjnej dla danego kierunku wchodzą:

1) członek Rady Kierunku Studiów dla danego kierunku;
2) nauczyciel akademicki prowadzący zajęcia na danym kierunku w stopniu minimum doktora;
3) lektor języka, w którym prowadzony będzie egzamin, w przypadku kierunków prowadzonych w języku angielskim lub języku angielskim i francuskim.

Dla egzaminu wstępnego dla danego kierunku powoływana jest jedna Komisja Egzaminacyjna.
Skład Komisji Egzaminacyjnych nie jest jawny do momentu rozpoczęcia egzaminów wstępnych.
Dziekan wydziału, członkowie Komisji Egzaminacyjnej są zobowiązani do zachowania poufności pozyskanej informacji o składzie Komisji Egzaminacyjnej.


Maksymalna liczba punktów z egzaminu wstępnego na kierunki prowadzone w języku polskim, na których nie obowiązuje weryfikacja uzdolnień plastycznych wynosi 60 punktów. Warunkiem kwalifikacji jest uzyskanie z egzaminu wstępnego co najmniej 31 punktów.

Na wynik egzaminu wstępnego na kierunki prowadzone w języku polskim, na których nie obowiązuje weryfikacja uzdolnień plastycznych, składają się oceny w następujących kryteriach:

1) prezentacja osiągnięć w kontekście studiowanego kierunku (0-20 punktów);
2) umiejętność dyskusji i argumentowania (0-20 punktów);
3) merytoryczna ocena wiedzy i umiejętności kandydata w obszarze kierunku (0-20 punktów).

Maksymalna liczba punktów z egzaminu wstępnego na kierunki prowadzone w języku angielskim wynosi 80 punktów. Warunkiem kwalifikacji jest uzyskanie z egzaminu wstępnego co najmniej 41 punktów, w tym co najmniej 12 punktów z kompetencji językowych.

Na wynik egzaminu wstępnego na kierunki prowadzone w języku angielskim składają się oceny w następujących kryteriach:

1) prezentacja osiągnięć w kontekście studiowanego kierunku (0-20 punktów);
2) umiejętność dyskusji i argumentowania (0-20 punktów);
3) merytoryczna ocena wiedzy i umiejętności kandydata w obszarze kierunku (0-20 punktów);
4) ocena kompetencji językowych (0-20 punktów).


Maksymalna liczba punktów z egzaminu wstępnego na kierunki prowadzone w języku polskim, na których obowiązuje weryfikacja uzdolnień plastycznych wynosi 80 punktów. Warunkiem kwalifikacji jest uzyskanie z egzaminu wstępnego co najmniej 41 punktów, w tym co najmniej 12 punktów z portfolio.

Na wynik egzaminu wstępnego na kierunki prowadzone w języku polskim, na których obowiązuje weryfikacja uzdolnień plastycznych składają się oceny w następujących kryteriach:

1) prezentacja osiągnięć w kontekście studiowanego kierunku (0-20 punktów);
2) umiejętność dyskusji i argumentowania (0-20 punktów);
3) merytoryczna ocena wiedzy i umiejętności kandydata w obszarze kierunku (0-20 punktów);
4) ocena portfolio (0-20 punktów).

Maksymalna liczba punktów z egzaminu wstępnego na kierunki prowadzone w języku angielskim, na których obowiązuje weryfikacja uzdolnień plastycznych wynosi 100 punktów. Warunkiem kwalifikacji jest uzyskanie z egzaminu wstępnego co najmniej 51 punktów, w tym co najmniej 12 punktów z kompetencji językowych i co najmniej 12 punktów z portfolio.

Na wynik egzaminu wstępnego na kierunki prowadzone w języku polskim, na których obowiązuje weryfikacja uzdolnień plastycznych składają się oceny w następujących kryteriach:

1) prezentacja osiągnięć w kontekście studiowanego kierunku (0-20 punktów);
2) umiejętność dyskusji i argumentowania (0-20 punktów);
3) merytoryczna ocena wiedzy i umiejętności kandydata w obszarze kierunku (0-20 punktów);
4) ocena kompetencji językowych (0-20 punktów);
5) ocena portfolio (0-20 punktów).


Do zadań Komisji Egzaminacyjnej należy:

1) organizacja egzaminu wstępnego;
2) przygotowanie sal;
3) opracowanie tematów egzaminacyjnych;
4) przeprowadzenie egzaminu wstępnego;
5) ocenienie odpowiedzi kandydata podczas egzaminu wstępnego;
6) wprowadzenie uzyskanych punktów do systemu wraz z ich uzasadnieniem;
7) sporządzenie indywidualnych protokołów.

Podczas trwania egzaminu wstępnego w danej sali mogą przebywać tylko członkowie Komisji Egzaminacyjnej oraz kandydat.
W uzasadnionych przypadkach możliwe jest przeprowadzenie egzaminu wstępnego online.

Komisja Egzaminacyjna po dokonaniu oceny:

1) wprowadza uzyskane punkty do systemu wraz z ich uzasadnieniem;
2) sporządza indywidualne protokoły.

Protokoły po wydrukowaniu i podpisaniu przez Komisję Egzaminacyjną przekazywane są do Działu Rekrutacji.
Protokoły indywidualne dołączane są do dokumentów kandydatów.

Pełnomocnik Rektora ds. rekrutacji w porozumieniu z Prodziekanami wydziałów odpowiedzialnymi za kierunki, na których ma być prowadzony egzamin wstępny powołuje Komisje Egzaminacyjne przygotowujące tematy egzaminacyjne zgodnie z zasadami i zakresem określonym przez kierownika jednostki organizacyjnej organizującej kształcenie na kierunku studiów oraz oceniające kandydatów podczas egzaminu.

W skład Komisji Egzaminacyjnej dla danego kierunku wchodzą:

1) członek Rady Kierunku Studiów dla danego kierunku;
2) nauczyciel akademicki prowadzący zajęcia na danym kierunku w stopniu minimum doktora;
3) lektor języka, w którym prowadzony będzie egzamin, w przypadku kierunków prowadzonych w języku angielskim lub języku angielskim i francuskim.

Dla egzaminu wstępnego dla danego kierunku powoływana jest jedna Komisja Egzaminacyjna.
Skład Komisji Egzaminacyjnych nie jest jawny do momentu rozpoczęcia egzaminów wstępnych.
Dziekan wydziału, członkowie Komisji Egzaminacyjnej są zobowiązani do zachowania poufności pozyskanej informacji o składzie Komisji Egzaminacyjnej.


Maksymalna liczba punktów z egzaminu wstępnego na kierunki prowadzone w języku polskim, na których nie obowiązuje weryfikacja uzdolnień plastycznych wynosi 60 punktów. Warunkiem kwalifikacji jest uzyskanie z egzaminu wstępnego co najmniej 31 punktów.

Na wynik egzaminu wstępnego na kierunki prowadzone w języku polskim, na których nie obowiązuje weryfikacja uzdolnień plastycznych, składają się oceny w następujących kryteriach:

1) prezentacja osiągnięć w kontekście studiowanego kierunku (0-20 punktów);
2) umiejętność dyskusji i argumentowania (0-20 punktów);
3) merytoryczna ocena wiedzy i umiejętności kandydata w obszarze kierunku (0-20 punktów).

Maksymalna liczba punktów z egzaminu wstępnego na kierunki prowadzone w języku angielskim wynosi 80 punktów. Warunkiem kwalifikacji jest uzyskanie z egzaminu wstępnego co najmniej 41 punktów, w tym co najmniej 12 punktów z kompetencji językowych.

Na wynik egzaminu wstępnego na kierunki prowadzone w języku angielskim składają się oceny w następujących kryteriach:

1) prezentacja osiągnięć w kontekście studiowanego kierunku (0-20 punktów);
2) umiejętność dyskusji i argumentowania (0-20 punktów);
3) merytoryczna ocena wiedzy i umiejętności kandydata w obszarze kierunku (0-20 punktów);
4) ocena kompetencji językowych (0-20 punktów).


Maksymalna liczba punktów z egzaminu wstępnego na kierunki prowadzone w języku polskim, na których obowiązuje weryfikacja uzdolnień plastycznych wynosi 80 punktów. Warunkiem kwalifikacji jest uzyskanie z egzaminu wstępnego co najmniej 41 punktów, w tym co najmniej 12 punktów z portfolio.

Na wynik egzaminu wstępnego na kierunki prowadzone w języku polskim, na których obowiązuje weryfikacja uzdolnień plastycznych składają się oceny w następujących kryteriach:

1) prezentacja osiągnięć w kontekście studiowanego kierunku (0-20 punktów);
2) umiejętność dyskusji i argumentowania (0-20 punktów);
3) merytoryczna ocena wiedzy i umiejętności kandydata w obszarze kierunku (0-20 punktów);
4) ocena portfolio (0-20 punktów).

Maksymalna liczba punktów z egzaminu wstępnego na kierunki prowadzone w języku angielskim, na których obowiązuje weryfikacja uzdolnień plastycznych wynosi 100 punktów. Warunkiem kwalifikacji jest uzyskanie z egzaminu wstępnego co najmniej 51 punktów, w tym co najmniej 12 punktów z kompetencji językowych i co najmniej 12 punktów z portfolio.

Na wynik egzaminu wstępnego na kierunki prowadzone w języku angielskim, na których obowiązuje weryfikacja uzdolnień plastycznych składają się oceny w następujących kryteriach:

1) prezentacja osiągnięć w kontekście studiowanego kierunku (0-20 punktów);
2) umiejętność dyskusji i argumentowania (0-20 punktów);
3) merytoryczna ocena wiedzy i umiejętności kandydata w obszarze kierunku (0-20 punktów);
4) ocena kompetencji językowych (0-20 punktów);
5) ocena portfolio (0-20 punktów).


Do zadań Komisji Egzaminacyjnej należy:

1) organizacja egzaminu wstępnego;
2) przygotowanie sal;
3) opracowanie tematów egzaminacyjnych;
4) przeprowadzenie egzaminu wstępnego;
5) ocenienie odpowiedzi kandydata podczas egzaminu wstępnego;
6) wprowadzenie uzyskanych punktów do systemu wraz z ich uzasadnieniem;
7) sporządzenie indywidualnych protokołów.

Podczas trwania egzaminu wstępnego w danej sali mogą przebywać tylko członkowie Komisji Egzaminacyjnej oraz kandydat.
W uzasadnionych przypadkach możliwe jest przeprowadzenie egzaminu wstępnego online.

Komisja Egzaminacyjna po dokonaniu oceny:

1) wprowadza uzyskane punkty do systemu wraz z ich uzasadnieniem;
2) sporządza indywidualne protokoły.

Protokoły po wydrukowaniu i podpisaniu przez Komisję Egzaminacyjną przekazywane są do Działu Rekrutacji.
Protokoły indywidualne dołączane są do dokumentów kandydatów.

Studenci rozmawiają przy stole.

 

Jeśli nie posiadasz międzynarodowego certyfikatu językowego, ani nie spełniasz wymagań językowych, możesz podejść do egzaminu językowego PŁ! 

Centrum Językowe PŁ oferuje możliwość przystąpienia do egzaminu z języka angielskiego lub polskiego, które składają się z testu online oraz rozmowy kwalifikacyjnej online.

Egzamin jest bezpłatny. 

 

Jak zgłosić się na egzamin?

Zgłoś się na egzamin w portalu kandydata. Podaj swój adres email i wymagane dane.

W harmonogramie rekrutacji sprawdź dokładnie, kiedy odbędzie się egzamin!

Skan paszportu z portalu kandydata zostanie wykorzystany do weryfikacji Twojej tożsamości podczas rozmowy kwalifikacyjnej online (kamera musi być włączona).

Ważne: rejestracja na egzamin językowy PŁ odbywa się wyłącznie w czasie otwartej rekrutacji.