Przejdź do treści

FAQ

Kandydaci na pierwszy stopień studiów mogą zaaplikować raz w roku podczas rekrutacji na semestr zimowy. Nabór odbywa się zazwyczaj od maja do lipca. Dodatkowa tura jest uruchamiana we wrześniu. 

Rekrutacja rozpocznie się w drugiej połowie maja 2024.

Szczegółowe informacje znajdują się w zakładce terminy rekrutacji oraz wymagane dokumenty.

 

W tym roku oferujemy trzy tury rekrutacji. Pierwsza z nich rozpocznie się już w maju, kolejna w czerwcu i ostatnia we wrześniu.

W ostatniej turze rekrutacji mogą wziąć udział jedynie ci kandydaci, którzy mają już zalegalizowany pobyt w Polsce lub pochodzą z państw, które umożliwiają ruch bezwizowy.

Kandydat może aplikować na maksymalnie 4 kierunki studiów, ale przyjęty może być wyłącznie na jeden kierunek studiów.

Kandydat może złożyć dokumenty i być przyjętym wyłącznie na jeden kierunek i jedną formę studiów w ramach danego stopnia studiów.

W procesie kwalifikacyjnym na studia prowadzone w języku polskim/angielskim brane są pod uwagę przedmioty obowiązkowe, czyli matematyka i język obcy oraz przedmiot dodatkowy, do wyboru: fizyka, chemia, informatyka, biologia, geografia, dyplom zawodowy (jeśli kandydat ukończył polskie technikum). Na każdy kierunek studiów obowiązują inne przedmioty kwalifikacyjne (LINK).

Ponadto kandydatów na studia na kierunki: architektura (w języku polskim i w języku angielskim), wzornictwo, inżynieria wzornictwa przemysłowego, obowiązuje sprawdzian uzdolnień plastycznych. 

Opłata rekrutacyjna wynosi 85zł za kierunek. Na kierunkach, na których wymagany jest egzamin z rysunku (architektura, wzornictwo, inżynieria wzornictwa przemysłowego) opłata wynosi 150zł. 

Tak. Opłata jest pobierana za każdy wybrany kierunek. Terminowe jej uregulowanie (zaksięgowanie na koncie PŁ) jest warunkiem dalszego rozpatrywania  podania zarejestrowanego kandydata.

Opłatę rekrutacyjną należy wnieść przed zakończeniem terminu rekrutacji poprzez płatność elektroniczną w portal rekrutacyjnym. 

Osoba niepełnoletnia w dniu składania dokumentów może brać udział w rekrutacji z pewnymi ograniczeniami. Następujący dokument „Podanie o przyjęcie na studia” musi być podpisany przez przedstawiciela ustawowego, najczęściej jest to rodzic. Przedstawiciel ustawowy zobowiązany jest złożyć podpis w Centrum Współpracy Międzynarodowej w obecności pracownika Politechniki Łódzkiej.
Jeżeli dokumenty zostaną podpisane poza Centrum Współpracy Międzynarodowej to własnoręczność podpisu przedstawiciela ustawowego musi zostać potwierdzona przez notariusza. 
Przedstawiciel może ustanowić pełnomocnika do dokonania określonych czynności prawnych dotyczących podjęcia studiów w Politechnice Łódzkiej, który musi być osobą pełnoletnią i mającą pełną zdolność do czynności prawnych. Własnoręczność jego podpisu pod pełnomocnictwem musi być potwierdzona przez notariusza. 

Należy znać język polski przynajmniej na poziomie B1 a przy tym okazać się certyfikatem językowym przynajmniej na poziomie B1. 

Należy znać język angielski przynajmniej na poziomie B2 a przy tym okazać się certyfikatem językowym przynajmniej na poziomie B2. Uznawane przez nas certyfikaty znajdują się pod wskazanym linkiem.

Podczas procesu rekrutacji można podejść do darmowego egzaminu językowego (z języka polskiego lub angielskiego) online. Test składa się z dwóch części: gramatycznej i ustnej. 

Terminy egzaminów znajdują się w zakładce Egzamin językowy. 

Osoby, które posiadają Kartę Polaka, kartę stałego pobytu, są obywatelami UE, mają męża/żonę polskiego pochodzenia lub posiadają ministerialny certyfikat z języka polskiego na poziomie C1 - są zwolnione z opłat za studia (nie płacą czesnego). 

Osoby, które nie posiadają powyższych zwolnień z opłat, muszą wnieść opłatę za studia. Czesne jest uzależnione od kierunku i trybu zajęć. Szczegóły znajduje się w zakładce opłaty.

Studenci na kierunkach zaocznych niezależnie od posiadanych zwolnień muszą wnieść opłatę za studia. 

Kandydaci na studia mogą otrzymać stypendium NAWA lub wziąć udział w konkursie na darmowe miejsce. Szczegóły w zakładce stypendia. 

Opłata za pierwszy semestr studiów musi zostać wniesiona po przyjęciu na studia do dnia złożenia oryginalnych dokumentów w Sekcji Mobilności Studenckiej.

Opłatę należy wnieść na konto w PLN lub EUR. Dane konta bankowego znajdują się tutaj. 

Sprawdzian uzdolnień plastycznych dotyczy kierunków: architektura w języku polskim i angielskim, wzornictwo i inżynieria wzornictwa przemysłowego. Odbywa się on na Politechnice Łódzkiej, a szczegółowe informacje na jego temat oraz tematy z zeszłych lat zamieszczamy na stronie rekrutacji w zakładce Sprawdzian uzdolnień plastycznych.

Kandydat przynosi ze sobą na sprawdzian uzdolnień plastycznych na kierunek wzornictwo oraz na kierunek inżynieria wzornictwa przemysłowego ołówki i gumki (do wykonania rysunku z natury), papiery w kolorach: niebieski, żółty, czerwony, szary, czarny (minimalna wielkość 210 mm x 297 mm), nożyczki, klej, linijkę, cyrkiel.
Kandydat przynosi ze sobą na sprawdzian uzdolnień plastycznych na kierunek architektura ołówki i gumki.

Portal Kandydata to serwis, w którym odbywa się rejestracja kandydatów na studia w Politechnice Łódzkiej. Kandydat chcący aplikować na studia w Politechnice Łódzkiej musi zarejestrować się w Portalu Kandydata (założyć konto), uzupełnić wszystkie wymagane informacje dotyczące kandydata i jego wykształcenia. W Portalu Kandydata dostępne będą również wyniki kwalifikacji na studia oraz będzie możliwość wydrukowania podania o przyjęcie na studia w Politechnice Łódzkiej. 
Aby wejść do Portalu Kandydata należy wejść na stronę https://rekrutacja.p.lodz.pl/pl i wybrać w prawym górnym roku „Portal rekrutacyjny”, a następnie należy kliknąć „Rekrutuj na studia pierwszego i drugiego stopnia”. 

Niektóre kafelki będą dostępne dopiero po wypełnieniu danych podstawowych, inne udostępnimy w odpowiednim czasie określonym w harmonogramie rekrutacji. Zbyt dużo informacji od razu mogłoby spowodować, że trudno byłoby wypełnić wszystkie potrzebne dane

Deklaracja na studia dopuszcza wybranie maksymalnie 4 kierunków. Lista tych kierunków może być dowolnie zmieniania przed upływem terminu określonego w harmonogramie przeznaczonego na rejestrację kandydatów. Zmiany na liście zadeklarowanych kierunków nie można dokonać po dokonaniu opłaty za dany kierunek. 
W przypadku podejścia do II tury rekrutacji należy potwierdzić udział w rekrutacji dla kierunków, które zostały opłacone lub można dokonać zmiany na liście wybranych kierunków (w takiej sytuacji opłata rekrutacyjna nie jest zwracana).
UWAGA! Na niektóre kierunki rekrutacja kończy się wcześniej – sprawdź w harmonogramie rekrutacji.  (LINK)

Istnieje możliwość odzyskania hasła. Należy po wejściu na stronę Panelu Kandydata wybrać link „Nie pamiętam hasła?”, zostaniemy przeniesieni na stronę resetowania hasła. Na mail podany podczas rejestracji zostanie wysłany link do strony ze zmianą hasła – można będzie ustawić nowe hasło. Pamiętaj, że musi ono spełnić pewne wymagania: hasło musi składać się przynajmniej z 8 znaków i zawierać przynajmniej jedną wielką literę, jedną małą literę oraz jedną cyfrę lub znak specjalny.

Nie musisz składać dokumentów przed zakwalifikowaniem. Wszystkie potrzebne dokumenty (skany), należy umieścić w Portalu Kandydata. Wprowadzone wyniki zostaną zweryfikowane z załączonymi skanami. Po weryfikacji wprowadzonych ocen, będziesz mógł w Portalu Kandydata zapoznać się z przeliczeniem punktów – w razie niezgodności należy skontaktować się z Centrum Współpracy Międzynarodowej. 
 

Podanie będzie dostępne w Portalu Kandydata w zakładce Wyniki kwalifikacji. Podanie będzie aktywne dla każdego kierunku, na którym uzyska się statusu zakwalifikowany. Należy wydrukować tylko podanie dla kierunku, na którym chce się studiować, podpisać je i ponownie wgrać do systemu w pole "podanie".

Zaświadczenie zostanie dostarczone drogą mailową do ok. trzech tygodni po przyjęciu na studia. 

Oryginały dokumentów należy złożyć w Centrum Współpracy Międzynarodowej na kilka dni przed rozpoczęciem zajęć. Szczegółowe terminy znajdują się w naszym harmonogramie.

Sprawdź, jakich dokumentów wymagamy. 

Informacja o wynikach kwalifikacji zostanie umieszczona w Portalu Kandydata na indywidualnym koncie, z uwzględnieniem każdego kierunku przez niego wybranego oraz na stronie rekrutacji (LINK), gdzie pojawią się listy zbiorcze. 

Dodatkowo kandydat otrzyma wiadomość w Portalu Kandydata, że w Portalu Kandydata znajdują się wyniki kwalifikacji.

Uwaga!!! Listy osób zakwalifikowanych są uaktualniane co kilka dni – jeśli nie złożysz podania w iteracji, w której zostałeś zakwalifikowany na dany kierunek, oznacza to, że rezygnujesz z podjęcia studiów na danym kierunku zwalniając przez to miejsce osobom z list rezerwowych. 

Musisz czekać na kolejną iterację (zgodnie z harmonogramem rekrutacji). Kandydaci, którzy są przed Tobą na liście mogą nie złożyć podania lub wybrać inny kierunek niż ten, którym jesteś zainteresowany. Kolejna iteracja to szansa na przesuniecie się z listy rezerwowej na listę osób zakwalifikowanych. 
Uwaga!!! Listy osób zakwalifikowanych są uaktualniane co kilka dni – jeśli nie złożysz podania w iteracji, w której zostałeś zakwalifikowany na dany kierunek, oznacza to, że rezygnujesz z podjęcia studiów na danym kierunku zwalniając przez to miejsce dla osób z list rezerwowych. 

Tak, możesz wziąć udział w drugim etapie rekrutacji. Nie dzieje się to automatycznie, musisz w Portalu Kandydata potwierdzić udział w drugim etapie oraz wskazać, które kierunki należy wziąć pod uwagę w drugim etapie rekrutacji.

Podczas potwierdzania udziału w drugim etapie rekrutacji potwierdzasz również kierunki, które należy uwzględnić w drugim etapie. Jeżeli są to kierunki, za które została już dokonana opłata – zostanie ona przepisana do drugiego etapu. Możesz również zrezygnować z opłaconych kierunków (nie jest to podstawą do zwrotu opłaty rekrutacyjnej) i wybrać nowe – za te kierunki musisz wnieść opłatę rekrutacyjną.
Uwaga!!! Jeśli podczas potwierdzania kierunków zrezygnujesz z danego kierunku, a później stwierdzić, że jednak chciałbyś ten kierunek ponownie mieć na liście wybranych kierunków, system traktuje to jako nowy kierunek – musisz wnieść ponownie opłatę za ten kierunek.

Tak, każdy student zagraniczny (jeśli zgłosi taką chęć) otrzyma miejsce w Domu Studenta.

Tak, jeśli prześlesz komplet dokumentów w wyznaczonym terminie. 

O transfer możesz się ubiegać, jeśli posiadasz aktualny status studenta oraz ukończyłeś przynajmniej pierwszy stopień studiów. 

Kandydaci na drugi stopień studiów mogą zaaplikować dwa razy w roku podczas rekrutacji na semestr zimowy oraz semestr letni. 

Nabór na semestr zimowy odbywa się zazwyczaj od maja do lipca. Dodatkowa tura jest uruchamiana we wrześniu. 

Nabór na semestr letni odbywa się zazwyczaj od grudnia do stycznia. Dodatkowa tura jest uruchamiana w lutym.

Rekrutacja rozpocznie się w połowie maja 2024.

Szczegółowe informacje znajdują się w zakładce terminy rekrutacji oraz wymagane dokumenty.

W tym roku oferujemy trzy tury rekrutacji. Pierwsza z nich rozpocznie się już w maju, kolejna w czerwcu i ostatnia we wrześniu.

W ostatniej turze rekrutacji mogą wziąć udział jedynie ci kandydaci, którzy mają już zalegalizowany pobyt w Polsce lub pochodzą z państw, które umożliwiają ruch bezwizowy.

Kandydat może aplikować na maksymalnie 4 kierunki studiów, ale przyjęty może być wyłącznie na jeden kierunek studiów.

Kandydat może złożyć dokumenty i być przyjętym wyłącznie na jeden kierunek i jedną formę studiów w ramach danego stopnia studiów.

W procesie kwalifikacyjnym na studia, na których nie przewidziano egzaminu wstępnego brana jest ocena wpisana w dyplomie ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub równoważnych przeliczana na punkty PŁ – sposób przeliczania punktów dostępny jest na stronie rekrutacji.
 

W procesie kwalifikacyjnym na studia, na których przewidziano egzamin wstępny brana jest ocena wpisana w dyplomie ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub równoważnych przeliczana na punkty PŁ oraz wynik z egzaminu wstępnego – sposób przeliczania punktów dostępny jest na stronie rekrutacji.

Opłata rekrutacyjna wynosi 85zł za kierunek. Na kierunkach, na których wymagany jest egzamin opłata wynosi 150zł. 

Tak. Opłata jest pobierana za każdy wybrany kierunek. Terminowe jej uregulowanie (zaksięgowanie na koncie PŁ) jest warunkiem dalszego rozpatrywania  podania zarejestrowanego kandydata.

Opłatę rekrutacyjną należy wnieść przed zakończeniem terminu rekrutacji poprzez płatność elektroniczną w portal rekrutacyjnym. 

Należy znać język polski przynajmniej na poziomie B1 a przy tym okazać się certyfikatem językowym przynajmniej na poziomie B1. 

Należy znać język angielski przynajmniej na poziomie B2 a przy tym okazać się certyfikatem językowym przynajmniej na poziomie B2. Uznawane przez nas certyfikaty znajdują się pod wskazanym linkiem.

Podczas procesu rekrutacji można podejść do darmowego egzaminu językowego (z języka polskiego lub angielskiego) online. Test składa się z dwóch części: gramatycznej i ustnej. 

Terminy egzaminów znajdują się w zakładce Egzamin językowy. 

Osoby, które posiadają Kartę Polaka, kartę stałego pobytu, są obywatelami UE, mają męża/żonę polskiego pochodzenia lub posiadają ministerialny certyfikat z języka polskiego na poziomie C1 - są zwolnione z opłat za studia (nie płacą czesnego). 

Osoby, które nie posiadają powyższych zwolnień z opłat, muszą wnieść opłatę za studia. Czesne jest uzależnione od kierunku i trybu zajęć. Szczegóły znajduje się w zakładce opłaty.

Studenci na kierunkach zaocznych niezależnie od posiadanych zwolnień muszą wnieść opłatę za studia. 

Kandydaci na studia mogą otrzymać stypendium NAWA lub wziąć udział w konkursie na darmowe miejsce. Szczegóły w zakładce stypendia. 

Opłata za pierwszy semestr studiów musi zostać wniesiona po przyjęciu na studia do dnia złożenia oryginalnych dokumentów w Sekcji Mobilności Studenckiej.

Opłatę należy wnieść na konto w PLN lub EUR. Dane konta bankowego znajdują się tutaj. 

Nie, na studia drugiego stopnia nie ma dodatkowych egzaminów. 

Na niektóre kierunki obowiązują jednak rozmowy kwalifikacyjne, w szczególności na: Master of Business Studies oraz Smart Manufacturing.

Portal Kandydata to serwis, w którym odbywa się rejestracja kandydatów na studia w Politechnice Łódzkiej. Kandydat chcący aplikować na studia w Politechnice Łódzkiej musi zarejestrować się w Portalu Kandydata (założyć konto), uzupełnić wszystkie wymagane informacje dotyczące kandydata i jego wykształcenia. W Portalu Kandydata dostępne będą również wyniki kwalifikacji na studia oraz będzie możliwość wydrukowania podania o przyjęcie na studia w Politechnice Łódzkiej. 
Aby wejść do Portalu Kandydata należy wejść na stronę https://rekrutacja.p.lodz.pl/pl i wybrać w prawym górnym roku „Portal rekrutacyjny”, a następnie należy kliknąć „Rekrutuj na studia pierwszego i drugiego stopnia”. 

Niektóre kafelki będą dostępne dopiero po wypełnieniu danych podstawowych, inne udostępnimy w odpowiednim czasie określonym w harmonogramie rekrutacji. Zbyt dużo informacji od razu mogłoby spowodować, że trudno byłoby wypełnić wszystkie potrzebne dane

Deklaracja na studia dopuszcza wybranie maksymalnie 4 kierunków. Lista tych kierunków może być dowolnie zmieniania przed upływem terminu określonego w harmonogramie przeznaczonego na rejestrację kandydatów. Zmiany na liście zadeklarowanych kierunków nie można dokonać po dokonaniu opłaty za dany kierunek. 
W przypadku podejścia do II tury rekrutacji należy potwierdzić udział w rekrutacji dla kierunków, które zostały opłacone lub można dokonać zmiany na liście wybranych kierunków (w takiej sytuacji opłata rekrutacyjna nie jest zwracana).

Istnieje możliwość odzyskania hasła. Należy po wejściu na stronę Panelu Kandydata wybrać link „Nie pamiętam hasła?”, zostaniemy przeniesieni na stronę resetowania hasła. Na mail podany podczas rejestracji zostanie wysłany link do strony ze zmianą hasła – można będzie ustawić nowe hasło. Pamiętaj, że musi ono spełnić pewne wymagania: hasło musi składać się przynajmniej z 8 znaków i zawierać przynajmniej jedną wielką literę, jedną małą literę oraz jedną cyfrę lub znak specjalny.

Nie musisz składać dokumentów przed zakwalifikowaniem. Wszystkie potrzebne dokumenty (skany), należy umieścić w Portalu Kandydata. Wprowadzone wyniki zostaną zweryfikowane z załączonymi skanami. Po weryfikacji wprowadzonych ocen, będziesz mógł w Portalu Kandydata zapoznać się z przeliczeniem punktów – w razie niezgodności należy skontaktować się z Centrum Współpracy Międzynarodowej. 
 

Podanie będzie dostępne w Portalu Kandydata w zakładce Wyniki kwalifikacji. Podanie będzie aktywne dla każdego kierunku, na którym uzyska się statusu zakwalifikowany. Należy wydrukować tylko podanie dla kierunku, na którym chce się studiować, podpisać je i ponownie wgrać do systemu w pole "podanie".

Zaświadczenie zostanie dostarczone drogą mailową do ok. trzech tygodni po przyjęciu na studia. 

Oryginały dokumentów należy złożyć w Centrum Współpracy Międzynarodowej na kilka dni przed rozpoczęciem zajęć. Szczegółowe terminy znajdują się w naszym harmonogramie.

Sprawdź, jakich dokumentów wymagamy. 

Informacja o wynikach kwalifikacji zostanie umieszczona w Portalu Kandydata na indywidualnym koncie, z uwzględnieniem każdego kierunku przez niego wybranego oraz na stronie rekrutacji (LINK), gdzie pojawią się listy zbiorcze. 

Dodatkowo kandydat otrzyma wiadomość w Portalu Kandydata, że w Portalu Kandydata znajdują się wyniki kwalifikacji.

Uwaga!!! Listy osób zakwalifikowanych są uaktualniane co kilka dni – jeśli nie złożysz podania w iteracji, w której zostałeś zakwalifikowany na dany kierunek, oznacza to, że rezygnujesz z podjęcia studiów na danym kierunku zwalniając przez to miejsce osobom z list rezerwowych. 

Musisz czekać na kolejną iterację (zgodnie z harmonogramem rekrutacji). Kandydaci, którzy są przed Tobą na liście mogą nie złożyć podania lub wybrać inny kierunek niż ten, którym jesteś zainteresowany. Kolejna iteracja to szansa na przesuniecie się z listy rezerwowej na listę osób zakwalifikowanych. 
Uwaga!!! Listy osób zakwalifikowanych są uaktualniane co kilka dni – jeśli nie złożysz podania w iteracji, w której zostałeś zakwalifikowany na dany kierunek, oznacza to, że rezygnujesz z podjęcia studiów na danym kierunku zwalniając przez to miejsce dla osób z list rezerwowych. 

Tak, możesz wziąć udział w drugim etapie rekrutacji. Nie dzieje się to automatycznie, musisz w Portalu Kandydata potwierdzić udział w drugim etapie oraz wskazać, które kierunki należy wziąć pod uwagę w drugim etapie rekrutacji.

Podczas potwierdzania udziału w drugim etapie rekrutacji potwierdzasz również kierunki, które należy uwzględnić w drugim etapie. Jeżeli są to kierunki, za które została już dokonana opłata – zostanie ona przepisana do drugiego etapu. Możesz również zrezygnować z opłaconych kierunków (nie jest to podstawą do zwrotu opłaty rekrutacyjnej) i wybrać nowe – za te kierunki musisz wnieść opłatę rekrutacyjną.
Uwaga!!! Jeśli podczas potwierdzania kierunków zrezygnujesz z danego kierunku, a później stwierdzić, że jednak chciałbyś ten kierunek ponownie mieć na liście wybranych kierunków, system traktuje to jako nowy kierunek – musisz wnieść ponownie opłatę za ten kierunek.

Tak, każdy student zagraniczny (jeśli zgłosi taką chęć) otrzyma miejsce w Domu Studenta.

Tak, jeśli prześlesz komplet dokumentów w wyznaczonym terminie. 

O transfer możesz się ubiegać, jeśli posiadasz aktualny status studenta oraz ukończyłeś przynajmniej pierwszy stopień studiów.